I den mån jag orkar skriva om samhälle, miljö, myndigheter och andra politiska frågor kan det hända att det hamnar här.

Det som skrivs här är mina egna åsikter fristående från mitt engagemang i olika föreningar (inklusive Miljöpartiet det gröna i Hörby).

tisdag 10 april 2012

Vindkraft, kan vara så lätt eller så svårt...

Ny Teknik presenterar i dag en lista hur mycket vindkraft som produceras i olika kommuner i Sverige, en top 20.

Att Malmö är med på listan är kanske inte så märkligt. Imponerande är att grannkommunen Eslöv kommer på 7:E plats. Hörby finns inte med och med rådande inställning undrar jag om vi någonsin kommer att kvala in på 20 i topp.

Vindkraft går så bra i vissa kommuner men verkar så otroligt svårt i vissa andra, Hörby inräknat.

Jag byter gladeligen ut min frukost-utsikt från Sebbarps flygfält till ett par stora vindkraftverk. Vind har vi så det räcker i dalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar